BB co oznacza w reklamie?

blue back

Niekiedy zdarza się, że w pewne dziedziny posługują się skrótami, a ktoś spoza branży nie wie o czym mowa. Nawet na niektórych stronach sklepów, czy w poradnikach czytamy skróty, które nie są wyjaśnione, ponieważ dla danej grupy ludzi są to skróty bardzo naturalne i oczywiste. W reklamie, a dokładnie w reklamie zewnętrznej, funkcjonuje skrót BB. Wiele osób zachodzi w głowę i zupełnie nie rozumie – o co chodzi?

BB jest po prostu skrótem od dwóch słów: blue back. Dla niektórych sprawa może już wyjaśniła się właśnie w tej chwili, a dla innych nazwa ta jest nadal zagadką. Jest to papier billboardowy, który swoją nazwę zawdzięcza niebieskiej warstwie. Czym charakteryzuje się ten papier? Przede wszystkim posiada warstwę izolacyjną, która oddziela warstwy na billboardzie. Nie przepuszcza światła, toteż nie można zobaczyć co znajduje się pod obecną warstwą billboardu. Co więcej, zastosowanie takiego podłoża chroni wydruk przed wilgocią.

Chociaż materiał ten jest bardzo trwały to jednak stosuje się go raczej do krótkotrwałych zastosowań. Papier ten dobył sobie miano jednego z najtańszych materiałów, dlatego tak często po niego sięgamy. Ale faktycznie jest on całkiem dobry – warto zwrócić uwagę na jego cechy – jest odporny na wilgoć, na promienie słońca, na skrajne temperatury oraz na inne, niekorzystne warunki atmosferyczne. BB, a więc papier blue back jest jednym z lepiej znanych materiałów w branży. Często wykorzystywany i całkiem wdzięczny w pracy z nim.

Michał Jakubowski

Michał Jakubowski

Doradca klienta w jednej z większych drukarni cyfrowej w kraju. Pasjonat nowoczesnych rozwiązań technicznych, wciąż poszerzający swoje horyzonty oraz sięgający po coraz to bardziej innowacyjne techniki druku.